• Home
  • Over KsH
  • Trainingen
  • van Geest
  • Blog
  • Contact
  • >Home
  • >Blog
Agressie
Agressie, communicatie en veiligheid | Blog | Yvet van Geest

Stalken: wat te doen als je cliënt je achtervolgt? - door Yvet van Geest

02/04/13
stalking stalker hinderlijk achtervolgen

Heb je wel eens het gevoel gehad na een gespannen gesprek met een klant dat je achtervolgd werd? Veel medewerkers in de zorg of de hulpverlening hebben dat ooit wel eens ervaren.

Je gaat op huisbezoek bij een klant. Het gesprek loopt niet lekker. De klant wordt boos of verbaal agressief en uit direct of indirect dreigementen dat hij jou of je gezin iets aan zal doen.

Dan loop je in je vrije tijd over straat en zie je opeens de klant met wie het laatste gesprek niet helemaal soepel verliep en je vraagt je af of het toevallig is dat deze klant daar loopt.

Wat nu?
Lees meer ........

Tags: Stalken, stalker, hinderlijk achtervolgen, Agressie

Na agressie stelt de organisatie de grens - door Yvet van Geest

12/02/13
Na-agressie-stelt-de-organisatie-grenzen

Hoe schat je in of je nadat je agressie van een klant hebt meegemaakt toch weer verder kunt met deze klant. Het is niet een eenvoudig te beantwoorden vraag. Er zijn verschillende aspecten die meespelen.

Wil de medewerker verder met het contact?


Als die vraag met nee beantwoord wordt dan is het niet aan te raden om een medewerker er zonder meer weer heen te laten gaan. Zij zal zich dan niet gesteund voelen. Beter is dan om erachter te komen welke emoties er spelen, waar ze zich zorgen over maakt of waarom het niet goed voelt.

Als de medewerker wel openstaat om het contact voort te zetten, dan is het belangrijk om te kijken of hoe het contact het best hersteld kan worden.

Hier volgen een aantal punten waar je samen naar kunt kijken.

1. Wees transparant in de uitnodiging


Geef van te voren schriftelijk aan dat het doel van het gesprek is om te kijken naar wat is voorgevallen en of er ruimte is om het contact voort te zetten.
  • Geef aan wat er mis is gegaan.
  • Geef aan welk gedrag van de cliënt nooit meer getolereerd zal worden
  • Geef ook aan welk gedrag wel gewenst is.
  • Wees duidelijk in de spelregels
  • Laat merken dat bovenstaande wordt gedragen door de hele organisatie.
Dit geeft een duidelijk ondersteunend signaal naar de medewerker en biedt minder ruimte aan de cliënt om te denken dat dit een persoonlijk conflict is. Ook geef je hiermee de cliënt de ruimte om de boodschap vast in zich op te nemen en hier zelf al even aan te kunnen wennen.
Lees meer ........

Tags: Cliënt, Agressie, verder na agressie

Lastige en agressieve cliënten en de stemmen in jouw eigen hoofd! - door Yvet van Geest

27/11/10
carrierebeurs_zorg_en_welzijn

De lastige cliënt
“U gaat mij nu gewoon als eerste helpen begrijpt u dat!”
“Ha, kom jij mij vandaag lekker weer wassen, wat heerlijk”
“Wie denk jij eigenlijk wel niet dat je bent? Jij bent geen arts, Ik wil NU een arts spreken, daar heb ik recht op”.
“Mijn kind raakt steeds dieper in de ellende en dat reken ik jou persoonlijk aan, en ik weet toevallig precies waar jij woont, jij hebt toch ook kinderen?”
“Hoezo wachtlijst voor mijn kind, ik neem aan dat je begrijpt dat dat niet voor ons geldt?”

De stemmen in jouw hoofd?
Wat gebeurt er vaak in het hoofd van een medewerker die dit soort opmerkingen hoort? Je denkt: .......


Lees meer ........

Tags: Gratis workshop, Gratis toegangskaart, Carrierebeurs Zorg & welzijn

Vrouwen trekken lippenstift en geen revolver - door Yvet van Geest

31/10/10
vrouwen_en_agressief_gedrag
Op weg naar een agressietraining voor schoolmaatschappelijk werkers wordt mijn aandacht getrokken door deze tekst op een vuilniswagen. Deze zet me aan het denken. Ziet agressie door vrouwen er echt anders uit dan door mannen?
Lees meer ........

Tags: vrouwen, Agressie, Agressietraining

Wat is agressie? - door Yvet van Geest

15/09/10
Op weg naar huis na een training omgaan met agressie voor maatschappelijk werkers in Rotterdam zit ik in de tram.

Bij een halte stappen controleurs in. Langzaam aan lopen ze van voor naar achter en checken de vervoersbewijzen van de passagiers. Ik zie dat een jongen vlakbij mij wordt aangesproken omdat hij geen kaartje heeft.
Lees meer ........

Tags: Agressie , Openbaar vervoer, Agressie training

Thank you for flying GVB - door Yvet van Geest

02/09/10
Tram GVB
De tram was al laat en nu stopt deze opeens in de Marnixstraat en gaat niet meer voor of achteruit. Zeker 5 minuten lang staat ie stil. Normaal gesproken een reden voor de gemiddelde Amsterdammer om toch op zijn minst met elkaar flink direct af te gaan geven op de conducteur, het GVB (het Gemeentelijk Vervoerbedrijf) en het openbaar vervoer in zijn algemeenheid.

Vandaag gaat het anders.
Lees meer ........

Tags: GVB, communicatie, Openbaar vervoer

Agressor op de Fiets - door Yvet van Geest

02/09/10

Agressor Fiets
Agressor op de fiets? Of toch niet? Terwijl ik de hond uitlaat valt mijn oog op deze fiets: “Agressor” staat er op.
Lees meer ........

Tags: Agressie

Hé meneer bent u soms homo? - door Yvet van Geest

01/09/10
Ze was ons achterna gehold en nog buitenadem richt ze zich tot mijn acteur en roept: He meneer, ze wacht even tot hij oogcontact maakt glimlacht en roep dan nog eens He meneer, bent u soms homo?
Lees meer ........

Tags: Training, communicatie

  • Home
  • Over KsH
  • Trainingen
  • van Geest
  • Blog
  • Contact

Blog over agressie, communicatie en samenwerking

Door Yvet van Geest


Ontvang gratis artikel:
" Bescherm je privacy op het werk"
en ontvang voortaan onze
E-zine met tips over omgaan met agressie op het werk
tips_omgaan_met_agressie






We geven je emailadres nóóit door aan derden.
Afmelden kan op elk gewenst moment via de link onderaan elke E-zine.
Stacks Image 914

Bel ons gerust

voor vragen of een op maat gemaakte offerte:
020-4710658
of
stuur ons een email

KsH training & consulting

Postbus 76563
1070 HD Amsterdam

Bezoekadres:
IJsbaanpad 43
Amsterdam

Telefoon: 020-4710658

 Subscribe in a reader


Subscribe to Agressie Blog van KsH training by Email



KsH training & consulting

Postbus 76563
1070 HD Amsterdam
Telefoon: 020-4710658

agressie
Agressie
Communicatie
deëscalatie
jeugd
Omgaan met agressie
Stalken
Team
Training
Veiligheid
welzijn
workshop
zorg
  • intuïtie
  • Agressie
  • Agressie
  • Agressie training
  • Agressietraining
  • Airport
  • Beveiliging
  • Buikgevoel
  • Carrierebeurs Zorg & welzijn
  • Cliënt
  • communicatie
  • Gratis toegangskaart
  • Gratis workshop
  • GVB
  • hinderlijk achtervolgen
  • horeca
  • instinct
  • jeugd
  • jongeren
  • Openbaar vervoer
  • Stalken
  • stalker
  • Training
  • verder na agressie
  • vrouwen
RSS Feed
© 2010 KsH training & consulting Contact