• Home
  • Over KsH
  • Trainingen
  • van Geest
  • Blog
  • Contact
  • >Home
  • >Blog
Cliënt
Agressie, communicatie en veiligheid | Blog | Yvet van Geest

Na agressie stelt de organisatie de grens - door Yvet van Geest

12/02/13 Categorie: Omgaan met agressie | Agressie
Na-agressie-stelt-de-organisatie-grenzen

Hoe schat je in of je nadat je agressie van een klant hebt meegemaakt toch weer verder kunt met deze klant. Het is niet een eenvoudig te beantwoorden vraag. Er zijn verschillende aspecten die meespelen.

Wil de medewerker verder met het contact?


Als die vraag met nee beantwoord wordt dan is het niet aan te raden om een medewerker er zonder meer weer heen te laten gaan. Zij zal zich dan niet gesteund voelen. Beter is dan om erachter te komen welke emoties er spelen, waar ze zich zorgen over maakt of waarom het niet goed voelt.

Als de medewerker wel openstaat om het contact voort te zetten, dan is het belangrijk om te kijken of hoe het contact het best hersteld kan worden.

Hier volgen een aantal punten waar je samen naar kunt kijken.

1. Wees transparant in de uitnodiging


Geef van te voren schriftelijk aan dat het doel van het gesprek is om te kijken naar wat is voorgevallen en of er ruimte is om het contact voort te zetten.
  • Geef aan wat er mis is gegaan.
  • Geef aan welk gedrag van de cliënt nooit meer getolereerd zal worden
  • Geef ook aan welk gedrag wel gewenst is.
  • Wees duidelijk in de spelregels
  • Laat merken dat bovenstaande wordt gedragen door de hele organisatie.
Dit geeft een duidelijk ondersteunend signaal naar de medewerker en biedt minder ruimte aan de cliënt om te denken dat dit een persoonlijk conflict is. Ook geef je hiermee de cliënt de ruimte om de boodschap vast in zich op te nemen en hier zelf al even aan te kunnen wennen.
Lees meer ........

Tags: Cliënt, Agressie, verder na agressie

  • Home
  • Over KsH
  • Trainingen
  • van Geest
  • Blog
  • Contact

Blog over agressie, communicatie en samenwerking

Door Yvet van Geest


Ontvang gratis artikel:
" Bescherm je privacy op het werk"
en ontvang voortaan onze
E-zine met tips over omgaan met agressie op het werk
tips_omgaan_met_agressie






We geven je emailadres nóóit door aan derden.
Afmelden kan op elk gewenst moment via de link onderaan elke E-zine.
Stacks Image 914

Bel ons gerust

voor vragen of een op maat gemaakte offerte:
020-4710658
of
stuur ons een email

KsH training & consulting

Postbus 76563
1070 HD Amsterdam

Bezoekadres:
IJsbaanpad 43
Amsterdam

Telefoon: 020-4710658

 Subscribe in a reader


Subscribe to Agressie Blog van KsH training by Email



KsH training & consulting

Postbus 76563
1070 HD Amsterdam
Telefoon: 020-4710658

agressie
Agressie
Communicatie
deëscalatie
jeugd
Omgaan met agressie
Stalken
Team
Training
Veiligheid
welzijn
workshop
zorg
  • intuïtie
  • Agressie
  • Agressie
  • Agressie training
  • Agressietraining
  • Airport
  • Beveiliging
  • Buikgevoel
  • Carrierebeurs Zorg & welzijn
  • Cliënt
  • communicatie
  • Gratis toegangskaart
  • Gratis workshop
  • GVB
  • hinderlijk achtervolgen
  • horeca
  • instinct
  • jeugd
  • jongeren
  • Openbaar vervoer
  • Stalken
  • stalker
  • Training
  • verder na agressie
  • vrouwen
RSS Feed
© 2010 KsH training & consulting Contact